C'est la vie! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Niels kok - WaarBenJij.nu C'est la vie! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Niels kok - WaarBenJij.nu

C'est la vie!

Door: Kokkie

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 Augustus 2015 | Nederland, Zwolle

Een gerenomeerde zanger uit Nederland zong het al meerdere keren: "Je moet genieten van het leven want het leven duurt maar even valderie!". Hiermee sloeg René Riva de spijker op de spreekwoordelijke kop. Want onder dit motto heb ik ook besloten om wederom een reis te maken. Het studentenleven heb ik inmiddels achter me gelaten, maar voordat ik met mijn master op zak ga solliciteren voor een grote-mensen-baan, ga ik eerst met mijn backpack op mijn rug de wijde wereld verkennen. Nog even half jaar genieten van al het moois wat de wereld mij te bieden heeft alvorens ik mij stort op rapporten, deadlines, opdringerige bazen en alle andere nare aspecten van de grote-mensen-baan.

Ik wil jullie uiteraard wel op de hoogte houden van al mijn avonturen. Daarom zal ik zo nu en dan een blogje voor jullie schrijven waar ik zal uiteenzetten over alle avonturen die ik aan het beleven ben aan de andere kant van de wereld. Maar ik ben ook via meerder media te volgen. Ik wil namelijk ook gewoon zoveel mogelijke berichtjes, selfies, foto's en onzinverhaaltjes met jullie delen via mijn facebookpagina en snapchat. Dus als je het leuk lijkt om helemaal up-to-date te zijn van mijn avonturen aldaar, voeg me dan toe!

Mijn reis zal 9 september beginnen op Schiphol, waar ik in het vliegtuig zal stappen naar Hong Kong na een tussenstop in London, zal ik de volgende dag worden worden opgewacht door mijn bloedeigen zus die in Hong Kong woont. Na een paar dagen bij mijn zus en zwager in HK zal ik mijn reis voortzetten in China. Na China vervolg ik mijn reis naar Taiwan, Filipijnen, Vietnam, Sydney en Nieuw-Zeeland.Hierna keer ik weer voor een paar dagen terug naar mijn zus en zwager in Hong Kong om vervolgens weer huiswaarts te keren.

Inmiddels heb ik mijn visum geregeld voor China, wat nog niet zo makkelijk is. De Chinese overheid wil dolgraag weten waar ik mijn complete reis uithang, dus voordat ik een visum krijg heb ik al mijn hotels en vluchten al moeten boeken. Maar ik heb mijn visum binnen dus China kan uitkijken naar twee meter lange blonde hollander! Verder is het verzekeringswerk, backpack, medicijnen, internationaal rijbewijs allemaal wel geregeld en zal de laatste puntjes op de i zetten om goed voorbereid op reis te gaan.

  • 28 Augustus 2015 - 21:17

    Anneke:

    Niels, het avontuur wacht weer!!
    Je kan nu eerst gaan zien hoe Frieda en Leo in hun tijdelijke woonplaats het leven leven.
    Dan ga je weer een stukje van de wereld ontdekken, beleven en genieten.
    Hopelijk doe je weer veel levenservaring op, wat later in jouw "grote mensen baan" van pas kan komen.
    We wensen jouw veel plezier, nieuwe vrienden, leer momenten en heel veel ervaring en kennis van allerlei mensen en gewoontes over de hele wereld.
    We zullen jou missen, maar hopen dat je het heel erg naar de zin zal hebben zonder veel ongemakken.
    Veel reisplezier. xx je moeder.

  • 29 Augustus 2015 - 01:47

    Bernadette :

    Super tof Niels! Ik houd je vanuit Nederland en het verre Zuid Afriekiekie in de gaten! Leuk leuk leuk!

  • 01 September 2015 - 19:22

    Frida:

    Super zo kan ik je volgen. Heel veel plezier en geniet van je uitdaging en avontuur.

    Groetjes

  • 06 September 2015 - 19:30

    "Lara":

    Niels, ik wens je een hele goede reis

  • 14 September 2015 - 07:20

    Bart Reuvekamp:

    we wensen je een goede en bevlogen reis met een hoop positieve bagage voor de rest van je leven.
    groet, Bart en Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Niels

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 7971

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 23 Februari 2016

Kokkie op wereldreis!

Landen bezocht: